8 Mayıs 2009 Cuma

Okul Bitiyor

Evvet. Nihayet lisenin de sonuna geliyoruz. Artık son yazılılarımızı oluyoruz. 3 yazılı kaldı. Yarın onlardan ilkini olacağız, Coğrafya. Gelecek hafta içinde de Mantık ve Matematik'ten birer yazılı olup, yazılı olayını bitiriyoruz. 15 Mayıs'tan sonra da veli dilekçesi ile raporlu sayılacağız. Yani bir ay önceden okulumuz bitmiş olacak. Ne kadar güzel, uzun zamandır bunu bekliyorduk.

Şuan karnemde iki sakat ders bulunuyor. Analitik Geometri ve Türk Edebiyatı. Türk Edebiyatı'nın zayıf düşeceğini düşünüyorum fakat Analitik Geometri hocamızdan bir sürpriz bekliyorum. İlk dönem 38'den, iki düşürmüştü. Ders içinde ve yazılıda gayet iyiydim. Fakat son yazılıda tüm sorular vektörlerden soruldu ve daha önce de yazdığım gibi vektörlerin işlendiği 4 ders kaçırmıştım ve hiçbir şey bilmiyordum. O yüzden son yazılı da sakata geldim. Yazılının sonucu henüz açıklanmasa da zayıf bekliyorum. Neyse önemli değil, ortalama ile nasıl olsa rahat rahat geçiyorum.

Şimdi önümüzde ÖSS var. Vallahi korkuyorum. Şimdi etrafımdaki insanlara bakıyorum, dershaneye falan gidiyorlar ama deneme sınavlarında benden düşük puan alıyorlar. Biliyorum, kendimi onlarla kıyaslamamam gerekir, milyonlarca insan girecek bu sınava. Ama şöyle baktığımda sınıfa, ÖSS'de bir sürpriz yapabilecek tek kişi benim sanırım. Gerçekten... Bir sürpriz yapacağımı ve en azından okulda ilk 14'e gireceğimi düşünüyorum. Bilemiyorum, büyük konuşmakta istemiyorum ama hakikaten öyle bir his var içimde. Göreceğiz bakalım. Yazdım bakın buraya.

Geometri Sınavları

Bu arada, Geometr i ilk ve ikinci yazılımın hikayesini de anlatmak istiyorum. 2 ay öncesiydi, sabah ders Geometri idi. Derse 15 dakika geç gelince hoca bir şey demiyordu ve hatta yok bile yazmıyordu. O yüzden yine bu duruma güvenerek, 15 dakika geç geldim okula. Sınıfa bir girdim, millet sınav oluyor! Hemen hoca kağıdı elime verdi, başladım yapmaya. Kürenin hacmi, Piramitlerin hacimleri, prizmaların hacimleri, silindirin hacmi. Hepsinin formülü birbiriyle karıştı ve sınav sonunda sözlerim açık ve netti "0 (sıfır) alıyorum". Ama hoca sanırım karalamalarıma puan vermiş ve 20 aldım. Geometri'den geçmek için farkettiğiniz gibi 70 almam gerekiyordu. Formüller aslında o kadar karmaşık değilmiş, hazırlıksız yakalandığım için ilk yazılı da öyle panik olmuşum ve yapamamışım. İkinci yazılı da tam almam gereken notu aldım. 75. Ve geçtim. Bir de sözlüm vardı gerçi, 60 alsaydım da geçirecekti hoca, öyle demişti.

Neyse... Bu arada grup çalışmaları devam ediyor. İnşallah güzel şeyler çıkacak ortaya, cumartesi günü sağlam bir çalışma yapacağız. Her şey çok güzel olacak. =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder