30 Haziran 2009 Salı

Scorpions

2 gün önce yine ofiste saçma sapan otururken bir şey keşfettim. Aslında iki şey keşfettim, sırayla anlatmak daha açıklayıcı olacaktır.

Ofisin bilgisayarında takılırken, Belgerim'de bulunan Müziğim klasörünün yaklaşık 20 Gb boyutunda -çoğunlukla Mp3 formatınd- binlerce şarkı olduğunu gördüm. Gruplar tek tek klasörlenmiş, hatta her albüm 1, 2, 3 diye sıralanmış. İşin güzel tarafı bu muhteşem arşivde İsmail YK, Can Kan ve bilimum Metalci kılıklı arabest şarkıcılarının ve popcuların olmayışıydı. Neyse, tüm arşivi attım Winamp'a, tek tek bakıyorum.



Depeche Mode, Death, Deep Purple, Dio derken Scorpions'a ilişti gözüm. Açtım, başladım dinlemeye. Büyük bir şans olarak 2 gündür dinlemekten bıkmadığım, LastFM istatistiklerine göre 2 günde 40 kez dinlediğim Still Loving You'ya rastladım. Bu şarkı ile Scorpions grubunu keşfetmiş oldum. Send me an Angel, Rock You Like a Hurricane, No One Like You, Holiday, Wind of Chage, Always Somewhere. Tüm şarkıları harika bu grubun.



Vokal muhteşem. Klaus Meine diye bir herif. Canlı performanslarını izledim, herif 50 yaşında ama canlı performansta tek bir kez detone olmadı, bunun yanında sesi de albüm kayıtlarındaki ile hemen hemen aynı. Bazı gruplar vardır, maalesef Metallica'da bunlarından biridir, konserlerde albüm kayıtlarının yanına bile yaklaşamazlar. Fakat Scorpions öyle değil işte. Scorpions gibi canlı performansta kral olan bir diğer grupta AC/DC'dir. Onlar da muhteşemdir konserde.



Gitarlara da bayıldım. Gibson Flying V ve Gibson Explorer kullanıyor grubun gitaristleri Matthias Jabs ve Rudolf Schenker. Tonlar harika. Söz sonları gitarla vokali tamamlama olayı harika. Sololar harika. Özellikle Still Loving You'daki hafif aksayan gitar solosuna bayıldım. Ton da dediğim gibi harika. Lynyrd Skynyrd ve Pink Floyd tonu kadar hatta belki de daha harika. Bilemiyorum.Akustik gitarı da Opeth kadar hayvani olmasa da hoş kullanıyorlar. Herifler gitar kasasına o kadar çok önem veriyor ki, akustik gitarları bile Explorer ve Flying V kasa. =) Ama o kasa yapısıyla akustik gitarın o sesi nasıl yakalanıyor, onu çözemedim.

İşte böyle. Grubun bascı ve davulcusuna değinmeye gerek yok. Yok çünkü pek değinecek bir şey. İkisi de fena sayılmaz. Davulda bir şey dikkatimi çekti sadece, trampet bir acayip.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder