10 Aralık 2010 Cuma

Forrest Gump

Bir kaç gün önce film gecelerinin başladığını söylemiştim. IMDB'nin en iyi 250 film sıralamasında birinci sıradan aşağıya doğru tek tek inmeyi planlıyordum ancak sonradan vazgeçtim. Listenin birinci sırasında yer alan The Shawshank Redemption ile aynı yıl gösterime çıkan ve o yıl En İyi Film Oscar'ını kazanan film olan Forrest Gump'ı izlemeye karar verdim.


Bu filmi izlememiş olmamı hayretle karşılıyorlardı. Cidden ne kadar malmışım. 94 yılının en iyi üç filmini son 4 gün içinde seyrettim. Geçen gün de Pulp Fiction'ı izlemiş ve bir skim anlamamıştım. Neyse ki Forrest Gump gayet müthiş anlar yaşattı bana.

Forrest Gump isimli zeka problemi olan bir karakterin yaşam öyküsü anlatılıyor filmde. O kafayla başardığı işler cidden insanı hayrete düşürecek cinsten. Bir çok şeye ilham kaynağı olabilecek tarzda bir film. Yılmadan mücadele etmenin, söyleneni yapmanın, bir büyük sözü dinlemenin neler kazandırabileceği insana sanırım en iyi bu şekilde anlatılabilirdi.

Filmde çok harika replikler yer alıyor. Tabii bunları paylaşmak istiyorum. Hepsi aklımda kalmamıştı ama Wikisöz sayesinde güzel olanları, akılda kalanları tekrardan hatırlayabildim.

  • "Akıllı bir adam değilim,ama aşkın ne olduğunu biliyorum."
  •  "Koş Forrest Koş."
  • "Sadece aptallık yapanlar aptaldır."
Ve tabii son olarak şu harikaydı:
  •  "Ben karides işinden annemin rahatsızlığı gerekçesiyle ayrıldıktan sonra, Teğmen Dan benim hisselerimi bir meyve şirketine yatırmış(Apple'a), ve artık çalışmamın gereksiz olduğunu söylüyordu. Bende artık bir milyoner olduğum için çimleri para almadan kesmeye başladım."
Cidden harikaydı o sahne. Bir aptal ancak bu kadar aptal olabilirdi herhalde =D.

Filmin son sahnesi, Forrest Gump'ın oğlu Forrest'ı okul servisine bindirmesi ve veletin babasının aksine aptallık yapmayışı ve şoför kadını şaşırtması harikaydı.

Sonuç olarak güzel filmdi. 94 yılında gösterime giren o muhteşem üçlünün bence ikinci en iyisi bu film. The Shawshank Redemption birinci, Forrest Gump ikinci ve Pulp Fiction da üçüncü. Pulp Fiction'ı bir kez daha izlesem de, sanırım bu sıralama değişmeyecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder