13 Ocak 2011 Perşembe

Çıkış Yolu Bulundu

Bugün itibariyle çok önemli kararlar almış ve adımlar atmaya başlamış bulunmaktayım. Özel Yetenek Sınavları her zaman bana cazip ve biraz da basit görünen bir yol gibi görünmüştür. Sonuçta soru çözmüyorsun, puan alman gerekmiyor. Derken Eskişehir'de bu sınavlar için çalışmaya karar verdik İsmail ile. O çizim üzerine bir şeyler düşünüyordu, ben ise müzik.

Her neyse, o çalışmalara başladı hevesli bir şekilde ve kendine yol gösteren birini de buldu. Ben ise mal gibi kaldım. Müzik ile ilgili bana yol gösterecek tek insan bulamadım. Haliyle bayağı umutsuz bir halde takılmaktayken, bir gün 85 liraya aylık çizim kursu olduğunu gördük (Atölye Garaj). Müzik dersleri ayda 200 liradan başlıyordu, fena sarsılırdı bütçem.



Düşündüm biraz. Çizim ile herhangi bir Güzel Sanatlar Fakültesi bölümüne girmeye çalışanların sayısı 500, okula kabul edilen öğrenci sayısı ise 180 civarıymış. Akdeniz Üniversitesi'nde böyle. Müzik bölümünde ise yine 500 kişi sınavlara giriyor ve 30 ile 60 arası öğrenci alınıyor yurt genelinde tüm üniversitelerde. Anlayabileceğiniz üzere çizim ile yüzde 33 yerleşme şansı var iken müzikte bu oran çok düşük. Ben de  bu skindirik AÖF olayından kurtulmak adına çizim kursuna gitmeye karar verdim.

Cumartesi günü başlıyoruz kursa. Hocaların almamızı istediği malzemeleri aldık. Zaten ben o kadar yeteneksiz biri değilimdir, elim de bir çok şeye yatkındır zaten. O yüzden çalışarak başarabileceğimi düşünüyorum ki hocalar da yeteneksizseniz bile çalışarak oraya girmeyi başarırsınız diyor. Tek yapmam gereken bana gösterilen öğretileri dinlemek ve bu yolda yürümek. Başka da bir bok yapmaya gerek yok sanırım.

Her zaman aklımın bir köşesinde Mimar olmak yatardı. Özellikle How I Met Your Mother izlediğim zaman, Ted'in idealist mimar duruşu ve kimliği beni fena özendirirdi o mesleğe. Şimdi bu çalışmalar ile birlikte azıcık ucundan, içimde ukte olan bu şeye ulaşma imkanı doğdu. İç Mimar olabilir belki =D.

ÖSYS başvurusu da yaptık bugün. YGS'den olabildiğince kasacağım bu sefer ve en kötü ihtimal BESYÖ Rekreasyon'a gireceğim puanla. İki alternatif oluştu yani şu an, biri BESYÖ, diğeri GSF. Tabii GSF olsa daha iyi. Geçen sene BESYÖ yazmıştım ancak gelmemişti, geçenlerde birinci tercihim olan okula giren bir öğrenciye rastladım ve herif 320 ile girmiş. Sanırım fazladan 5 net yapsaydım, ben de girmiş olacaktım oraya. Şanssızlık.

Her neyse... Bu arada bugün yine basketbol oynamaya gittik ve yine kazandık. Eskişehir'de bileğimiz bükülmüyor, geldiğimizden beri kazanıyoruz, rakip tanımıyoruz. =D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder