3 Ocak 2011 Pazartesi

Fail

Evet arkadaşlar, birinci ağızdan tecrübeleyle sabit bir olayı sizler ile paylaşacağım. AÖF düşünen dalgalaklara, rehber niteliğinde bir yazı ve hatta yol gösteriş olacak bu yazı.

Bugün itibariyle Akademik Danışmanlık olayı başlamış durumda. Biz de haliyle Eskişehir'e gelme sebebimiz olduğu için Üniversite'nin yolunu tuttuk. Hukuk Fakültesi'ne gittik ve derslerin verileceği anfilerden birine girdik. 3 farklı derslik olmasına karşın biz en dolu olanına girmeyi tercih ettik.

Ders diye bahsi geçen olay yaklaşık 1 saat sürdü. Genel Matematik dersine girdik biz bugün, resmen bize ilköğretim müfredatından seçmeler öğrettiler. Venn şemasının ne demek olduğunu gösterdi adam, uzun uzun anlatarak. Kesişim ve birleşim kümeleri; kapsama olayı ve alt küme olayı falan filan derken ders bitmiş oldu. Cidden kendimi acayip mal gibi hissettim, öküz muamelesi yapıyordu sanki komple.


Hepsini geçtim, koca anfi de Einstein kılıklı adamların yer alıyor olması ise ayrı bir olay. Hoca kesişim kümesini soruyor, adamlar yüksek sesle cevap vererekten atlıyorlar; sanki bir matahmış gibi. Ulan dangalak bunu ilköğretimde yapıyorlar, sanki bir yarak bilmiş gibi niye atlıyorsun. Hepsini geçtim hocanın anlattığı ve çizdiği şeyleri not olan embesiller var. 3 yıldır bu derse gelip, geçemeyenler var. Bu kadar gerizekalıyı bir arada ancak böyle bir amaç için toplayabilirsiniz sanırım. Ve o sürünün içinde biz de vardık, onlardan kat be kat üstün olmamıza rağmen sürü ile eşit koşuluyoruz haliyle.

Biz miyiz acaba sadece dışardan gelen diye düşünürken, sınıfın yüzde 80'i dışardan gelmiş. Olacak iş değil. =D Vallahi mallık. İkinci senesi olanlar bile mevcut. Bu rezilliği görüp hala Eskişehir'e AÖF için okumaya gelenler var, aklım almadı. Ben mesela gelecek sene gelmeyi düşünmüyorum, yaptık bir hata mantığı ile bakıyorum şu an. Ve gelecek sene ne olursa olsun, 2 yıllık dahi olsa bir örgün kazanacağım. Yoksa akıl karı değil bu olay.

Kızlı erkekli fazlaca katılım var. Yan tarafımızdan bizden yaşça büyük insanların "buradaki herkes bir hafta sonra birbiriyle çıkmaya başlayacak" sözlerini duyunca şaşırmadım değil. Oysa hiç umut yok gibi duruyordu. Zaten iletişim kurmak oldukça zor şu durumda, sanırım onu sağlayabilmek için de ekstra yavşak olmak gerekiyor. Ki biz o konuda koca bir sıfırızdır; bakalım neler olacak çok merak ediyorum.

Ve son olarak AÖF için Eskişehir'e gelmeyin. Siktir olun gidin, gelmeyin. Dershaneye gidin, öküz gibi çalışın, örgün kazanın. 2 yıllık dahi olsa örgün kazanın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder