10 Şubat 2011 Perşembe

Facebook'ta Mallığın Sınırlarını Zorlamak

Bilgisayar başına oturduğum ilk andan son ana kadar Facebook hep açık oluyor. İlk girdiğin site ve çıkmadan önce son kez baktığım site Facebook yani. Haliyle bir çok insanın gönderisi ile birebir karşı karşıya kalmak durumunda kalıyorum ve tabii ilgiyle de okuyorum. Bazen o kadar saçmalayabiliyorlar ki, sınırları zorluyorlar. Evet, bugün buna değineceğim.

Aslında değinecek şey sadece tek bir olay ve uzatılacak; veya derine inilecek bir konu hiç değil. O yüzden kısa keseceğim elbette.

Takılıyorum yine Facebook'ta ve kişinin bir tanesi evde içmekte olduklarını yazmış. Altında bir hayli uzunca yorumlaşma trafiği var ve tabii ki okumaya başladım. Aynı evde bu insanlar, hatta kardeşler. Karşı karşıya içki içiyorlar ve bir yandan da telefon ile Facebook'a bağlanıp "şu an yapmakta oldukları içme eylemi" ile ilgili yorum giriyorlar. Hatta orada ufak çaplı sohbete dalıyorlar bile denilebilir.


Geçtiğimiz günlerde yine benzer bir olaya rastlamıştım. Kişinin teki, memleketine dönmekte olduğunu yazmış. Yani otobüste gidiyor. Altına yorum gelmiş bir başka kişiden "sensiz çekilmezdi bu yol". Ulan, yanyana oturuyorsunuz. Bir insan niye böyle bir yorum yapma gereği duyar ya, olacak iş değil. Sonra diğeri geliyor "evet bitanem" cart curt geyiklerine dalıyorlar.

Bir insan zaten karşısında bulunan insan ile o an yaptıkları eylem hakkında neden Facebook'ta yorumlaşma hatta sohbete dalma gereği duyar. Reklam. Akılları sıra reklam yapıyorlar. Kimisi "biz şu an içiyoruz, çok eğleniyoruz" mesajı vermenin derdinde, kimisi "ben geliyorum haberiniz olsun" demenin derdinde. İlginç cidden.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder