7 Şubat 2011 Pazartesi

One Flew Over the Cuckoo's Nest


Uzun zamandır film izlemiyordum. Bir ara fena sarmıştım, her gece bir film olaylarına falan girmiştim; ta ki Eskişehir'e gelene kadar. Eskişehir'deki evde, kendi evimdeki film ortamı yok. Ses sistemi yok, laptoptan falan hiç keyif vermiyor ama yapacak bir şey yok. Buna da alışmak lazım tabii.

Facebook'a yazdım ilk olarak film önerisi almak için ama çok boktan yerlere kaydı oradaki muhabbet. Sonuç olarak yine orada yazanları değil, kendi canımın istediği filmi izlemeye başladım. Gerçi orada yazanları not ettim, hatta bir tanesini indirdim.


Film 5 dalda Oscar almış olduğu için zaten kaliteli bir film. İzleyici yorumları da şahaneydi. İzlemekle iyi ettim. Nihayet The Shawshank Redemption kadar haz duyarak seyrettiğim bir film bulabildim diyebilirim.

Filmi izlerken aklıma Metallica'nın Sanitarium'u geldi. Gerçi tımarhane geçen her film ve dizi de aklıma geliyor o şarkı ama bu kez tuttu. Bu filmden esinlenerek yapmış bizimkiler şarkıyı. Zaten Metallica çok sever öyle şeyleri, One ve For Whom The Bell Tolls'da filmlerden esinlenilenerek yapılmış parçalardı.

Öte yandan ilköğretimdeyken bir gezi yapılmıştı ve tiyatroya gidilmişti. Bu filmin türkçe karşılığının Guguk Kuşu olduğunu bilmiyordum ve izlerken aklıma direkt o tiyatro geldi. Daha sonra farkettim ki o tiyatro, bu film; hepsinin tabanı bir kitapmış. Evet.

Filmde çok komik anlar vardı. Özellikle Mac, Şef'in üzerine çıkarak telleri aştığında bayağı bir güldüm; herifin üzerine çıkışı bayağı bir komikti. Onun haricinde Mac'e sürekli "şerefsiz ya" diyerekten tebessüm ettiğim çok oldu. Adam king, diyorlarya; aynen öyle demek istiyorum. Şef de az uyur sikici değilmiş hani. Herkesi nasıl da uyutmuş...

Jack Nicholson cidden harika bir herifmiş. Sürekli The Shining'i izlemeye niyetleniyorum ancak hep vazgeçiyorum özellikle sözlükteki yorumları okuduktan sonra. Fakat bu kez izleyeceğim, bu adam için izleyeceğim.

Sonu biraz kötü bitti bence. Mac kaçabilseydi sıradan olurdu gerçi ama bu şekilde bitmesi de insanda ufak bir burukluk bırakıyor. Garibim Mac'in kafasına ne yapmışlar öyle... Çok üzüldüm çok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder