19 Eylül 2009 Cumartesi

PES 2010 Demo İzlenim

PES serisi en sevdiğim futbol oyunu. Özellikle PC platformunda Fifa ile arasında dağlar kadar fark var bana göre ve her açıdan PES, Fifa’yı 2′ye hatta bazen 3′e katlayabilecek kapasitede bir oyun. Her neyse, geçen gün PES 2010′un demosu yayınlandı. Ben de dün gece oyunu indirmeye başladım. Sabah uyandığımda demo inmişti. Hemen yükleyip, bir kaç saat oynadım oyunu. İlk izlenimlerimi Şekerli Yoğurt’ta paylaşmak istedim.

Oyuna girdiğimizde yine, yepyeni cillop gibi bir menü ile karşılaşıyoruz fakat daha önceki PES serisi oyunlarında olduğu gibi menü yine hantal bir yapıya sahip. Neyse… Zaten tek mod koymuşlar demoya, o da Exhibition. Direkt Exhibition ile oyuna başladım. Takım seçimi Barcelona’ya karşı Liverpool olarak yaptım; Messi ve Ibrahimoviç’in durumlarını görmek açısından.

Oyuna garip bir yavaşlık eklenmiş durumda. Oyuncular yavaş hareket ediyorlar. Oyun yavaş akıyor. Pas trafiği sanki bir türlü anlık olarak gerçekleştirilemiyor, sanki pas tuşuna bastıktan 1 saniye sonra pas atılıyor. Buna alışmak elbette mümkün fakat oyuna başladığınız ilk anlarda oldukça can sıkıcı bir durum bu. Sadece paslarda değil, oyuncuların manevra kabiliyetinde de bir yavaşlatılma ve komuta biraz geç karşılık verme durumu var, bu da oyunu biraz zorlaştırmak ve sadece çalım futboluna dayalı oynayan oyuncuları biraz daha futbolu güzelleştirmeye yöneltmek adına yapılmış olabilir =). Muhtemelen oyuna alıştıkça, çalımlar da basitleşmeye başlayacaktır, PES 2009′da bundan farklı olduğu ve ona alışkın olduğum için ilk olarak zorlandım haliyle.

Oyunda artık faullü hareketlerde düdükler kolay çalınmıyor. Arkadan direkt olarak rakibe girdiğiniz pozisyonlarda bile faul olmuyor bazen ve oyun devam ediyor. Aynı şekilde kasıtlı hareketlerde hiç affetmeksizin kart çıkartan hakemlerin yerini, hoşgörü açısından aşmış hakemler almış, artık kolay kolay kart da çıkartmıyorlar. Faullerde hoşgörülü davranıyorlar dedim ama penaltı pozisyonlarında hiç affetmiyorlar direkt çalıyorlar düdüğü. Veya bana öyle denk geldi, en ufak pozisyonda bile penaltı çaldılar sürekli ve boyna penaltı kullandım oyunu oynadığım süre zarfında. Beşiktaş’a çalınan penaltı pozisyonları gibi penaltı çalınıyor sürekli. Garip. =) Penaltı demişken penaltı atma sisteminde de bir değişiklik yapmışlar ve bir boka benzemeyen yeni bir sistem getirmişler. Hiç hoşuma gitmedi şahsen.

Grafiklerden de bahsetmek gerekiyor sanırım. Aslında gerekmiyor ama bahsetmiş bulunalım yine de. Grafikler olduğu gibi duruyor arkadaşlar. Evet, öyle duruyorlar. Bir kaç yeni animasyon gözüme çarptı onun dışında biraz makyajlanmış ve önümüze sürülmüş bir PES 2010… Grafik açısından tabii.

Son olarak… Fifa 2010′un demosunu da denedim. Bazı oyun sitelerinde Fifa 2010 gümbür gümbür geliyor, PES 2010 vasat falan gibi söylemlerle karşılaştım. Ama, bence, PES hala Fifa’dan iyi durumda. Ben yine PES oynayacağım… Evet. PES rulz… Fifa ne lan? Ahahah…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder