15 Eylül 2011 Perşembe

Fifa 12 Demo

Uzun zamandır oyunlarla ilgili bir şeyler yazmıyordum. Zaten son dönemde oyunlara olan ilgim yok denecek kadar azalmıştı. BSC'ye yazar olarak girip, oyunlardan uzaklaşma durumumun önüne geçmek istedim ancak o da çare olmadı. 2 ay kadar siteye haber girdikten sonra geçtiğimiz 3 aydır hiçbir şey girmedim. Bu yüzden olsa gerek editör hesabımı kapatmışlar. Yaz aylarında kışın olduğu gibi boş vaktim olmadığı için pek haber giremiyordum BSC'ye. Bu nedenle hem oyun dünyasından tekrar uzaklaştım hem de elimdeki editörlük hesabı da gittik. Her neyse. Fifa 12 ve PES 2012'nin demoları yayınlandı geçtiğimiz günlerde. Her ikisini birden denedim ve izlenimlerimi yazmak istiyorum.

Zamunda'dan oyunu çektikten sonra bilgisayarım yükledim. Masaüstü bilgisayarımın klavyesi bozulduğu için bilgisayarı açamadım ve Laptop'ta oyunu oynamak zorunda kaldım. Benim laptop pek bir hantal, oyunu pek akıcı oynatamadı. Bunu neden söylüyorum, çünkü PES'i gayet akıcı oynadım. Neyse, Fifa'yı oynamak üzere Koray'ın yanına gittim ve orada oynadım.

Çok garip bir kontrol sistemi yapmışlar. Fifa 2011'i oynamadım. Eskiden tüm Fifa ve PES serisi oyunlarını piyasaya sürüldüğü an oynardım; ancak geçtiğimiz seneki oyunlardan uzaklaşma dönemim sebebiyle ne PES'i ne de Fifa'yı oynadım.

Kontrollar bok gibiydi. Değiştirmek istedim, değiştiremedim. Değiştirmek istediğim şeye tıklıyorum, ardından butonu seçiyorum ama seçilmiyor. Sonra bıraktım bu olayı ve girdim oyuna. Manchester City'yi seçtim takım olarak. Oyunun açılışı çok hoş. Girişteki sunumlar falan oldukça güzel. Beğendim. Maça başladığımda kontrolleri anlamaya çalışırken zaten ilk yarıyı geçtik. Daha sonra ısındım oyuna ve biraz keyif almaya başladım.

Son 2 senedir yokları oynayan Kaka umarım bu sezon eski performansına kavuşur.

Koşma tuşunu bulamadım ve öyle oynamak zorunda kaldım. Zaten sırf bu kontroller yüzünden asla çok keyifli olamadı oyun. Top çalma olayını çok beğendim. Onun haricinde geçtiğimiz yıl geliştirilen pasın şiddetini ayarlama olayı çok hoş. Ben zaten 2005'ten beri bunu istiyordum hep. Kendin kontrol etmek gibisi var mı ya...

Grafik konusunda pek fazla bir şey söyleyemeyeceğim, laptopta pek iyi bir grafik performansı alamadık. Ama eminim ki oldukça başarılıdır, özellikle konsollarda. Fifa 11 gayet harikaydı zaten ve ondan kötü olma ihtimali olmadığına göre Fifa 12'nin; başarılı olacağı kesin yani.

İki maç yaptım ve pek fazla keyif alamadım açıkçası. PC'de Fifa hala tat vermiyor gibi geldi bana. Geçtiğimiz yıl öve öve bitirilemeyen bir Fifa vardı piyasada, bu sene de muhtemelen öyle olacaktır ama PC versiyonu için olacağını sanmıyorum. Sarmıyor çünkü. PES daha çok sardı beni. Onunla ilgili izlenimlerimi de yazacağım buraya.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder