8 Eylül 2011 Perşembe

Özel Yetenek Sınavı Günlüğüm Vol. 2

Dün yazının birinci bölümünü yazmış ve yayınlamıştım. Aslında tek seferde yazacaktım ama sıkıldım yazarken, o yüzden ikiye bölmek istedim. Şimdi devam ediyorum kaldığım yerden.

Grafimania ile olan ufak sohbetimizin ardından sınavın yapılacağı yere doğru hareket ettim. Kendime güzel bir yer seçmek amacıyla keşif yaptım ilk olarak. Atölyede hep aynı açıda takılıyordum ve o açıya benzer bir açıda olsun istedim oturacağım yeri. Bu uygun olarak seçtim bir yer ve oturdum. Sol yanıma cüsseli bir herif oturdu. Hep bir şeyler söyledi bu herif, gelen geçen insanlar hakkında yorum yapıyor falan, gülüyor eğleniyor. Kazanır mısın diye sordum, kazanırım dedi. Gerçekten de kazandı. Neyse.

Bizim model hatun geldi oturdu. Gerçekten bayağı sağlam bir hatundu. Yanımdaki cüsseli herif de aynı görüşteydi benimle. Beğendik kısacası. Üzerinde askılı bir şey vardı. Altında vücuduna yapışık bir blue jean. Ayakkabısı ise Onitsuka Tiger'dı. Pantolonunun yapışık olması kötüydü bizim için ama nasıl olsa benim için bir şey farketmeyecekti. Başladık çizmeye. Yanımdaki heri ayağa inmişken ben hala kafa ile uğraşıyordum. Derken tonlamaya falan girdim. Yarak gibi oldu. Hiçbir boka benzemedi. Ama atölye ortamında yaptıklarımın yanında fena da olmadı hani. Ama yanımdakiler öküz gibi çiziyordu, onlarla kıyaslanamayacak kadar kötüydü benim çizim. Her neyse, çıktım daha sonra kağıdımı vererek.

Dışarda bekledim biraz, Hakan abi'de çıksın diye. O da çıkınca yemek yemeye gittik. 20 dakikalık bir bekleyişin ardından yemek sırası bize geldi ve köftelerimizi alıp masaya geçtik. Yedik ve kalktık. Zaten ikinci aşamanın saati geldi ve biraz daha oturduktan sonra girdik yine sınav alanlarımıza. Benim yer doluydu bu kez. 3 embesil kız kapmış yerimizi, o yüzden başka bir yere oturdum. Benim yanımda oturan bir başka erkek çocuk da yeri kapılmış olduğu için benim yan tarafıma oturdu. O yerin asıl sahibi olan kız geldi sonra ve o çocuğu kaldırdı. =D Çok komik bir görüntüydü. Git yerimden falan dedi, çocuk da mal gibi kalktı gitti.

İmgesel konusu: Kadın, kahvaltı yaparken dışarıda sert esen rüzgar mutfağın penceresini açarak perdeyi havalandırır. Havalanan perde kahvaltı masasındaki çaydanlığın devrilmesine sebep olur.

Her neyse. İmgesel konusu elimize bir kağıt ile verildi. Etrafımdakiler çizmeye başladı ama bende tık yok. Biraz düşündükten sonra çift kaçışlı perspektif ile bir oda yapıp, bir masa kurmayı ve pencere yapmaya karar verdim. Klasik sıradan bir çizim olacaktı. Başladım odayı yapmaya, masayı yapmaya... Derken etrafımdakilere bakıyorum, adamlar bitirdi nerdeyse. 20 dakikada millet komple bitirdi eskiz atmayı ve tonlamaya falan geçti. Ve etrafımdakilerin hiçbiri perspektif ile falan uğraşmadı. Direkt figürü yerleştirip etrafına odayı koydular. Bense tam tersini yapmaya kalktım ve çok sikindirik oldu. Moral olarak çöktüm zaten ben. Kalemi bıraktım, etrafımdakileri seyretmeye başladım. Solumdaki kız gerçekten çok iyi çiziyordu. Zaten sonuçlara baktığımda adını gördüm, Resim bölümüne birinci sıradan girmiş. İlk sınavda yanımda oturan herif de Seramik'e ikinci sıradan girmiş. Hep iyi çizenler denk geldi yani yanıma.

Daha sonra baktım benim çizimden bir cacık olmayacak. Verdim kağıdı çıktım. Niyeyse hiç üzülmedim veya pişman olmadım. Üzerimden bir yük kalkmış gibi hissettim. Zaten resim yapmaktan hiçbir zaman keyif almadığım için boktan bir yola girmektense girememiş olmak daha iyi geldi. Şu an gayet mutluyum, ikinci tercihlere bel bağlayacak olmaktan.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder