11 Eylül 2011 Pazar

Scuba Diving Yaptım

Scuba Diving logosu.
Yaklaşık olarak 20 yıldır Kaş'ta yaşıyorum, yani doğduğum bu yana. Kaş, Türkiye'nin önde gelen dalış merkezlerinden biri ve ben ömrümde bir kez bile dalış yapmamıştım. Taa ki bugüne kadar.

Kemal'den çıktı fikir. Begonvil'de çalışan bir yakını sokmuş kafasına dalış işini. Bana sordu, ben de tamam dedim tabii ki. Çünkü dediğim gibi 20 yıldır buralarda yaşayıp bir kez bile dalmamak çok boktan bir durum gibi geliyordu hep. Aynı durumu paraşüt için de yaşıyorum.

Bugün öğlen Begonvil'in ofisine gittik. Orada hoca tarafından kısa bir video seyrettirildi bize. Pek gerekliliği yok gibiydi aslında çünkü zaten orada gösterilen şeyleri teknede de birebir olarak anlattılar. Her neyse... Videodan sonra tekneye geçtik. İlk biz gelmiştik tekneye ve boştu komple. Zamanla dolmaya başladı. Bu sırada hoca bize brifing verdi. Kullandığımız ekipmanları anlattı tek tek. İşaretleri falan gösterdi. Pek fazla bir şey yoktu. Scuba Diving, eğitim ile yapılan bir şeymiş. İlk önce belli başlı kurslara gidip, kurslarda teorik bilgiyi aldıktan sonra pratikte kullanılan bir spormuş. O yüzden bizim yaptığımız dalışın adı deneme dalışı olarak geçiyordu ve fazlasıyla basitti.

Olay bu, fazla söze gerek yok.
Dalacağımız yere ulaştığımızda, bizden üst kademedeki dalgıçlar daldıktan sonra sıra bize geldi. İlk olarak ben daldım. Ekipmanımı hazırladılar ve ardından atladım denize. Hoca tüm dalış boyunca üzerimdeydi. Tüpüme tutunmuş bir vaziyetteydi hatta. Yönümü falan bile o ayarladı. Ben sadece mal mal etrafı seyrettim ve ayaklarımla kendimi ittim; o kadar. Deneme dalışı zaten bundan ibaretmiş.

Yaklaşık 20-30 dakika kadar sürdü dalışım. En fazla 4-5 metreye kadar indik. Çok güzel ilginç balıklar gördüm. İsimlerini bilmiyorum tabii ama bu konuda şanslı olduğumu hoca da söyledi. Pek görünmeyen balıklar görme fırsatım olmuş.

Dalmak gerçekten çok harika bir şeymiş. Zaten çok fazla müdavimi olan bir sektör dalış sektörü. Mavi Bar mesela, sırf dalışçıların mekanı ve Kaş'ın en işlek barı. O derece potansiyelli bir sektör. Zaten Mavi'nin önünden geçerken görmeye aşina olduğum hemen hemen tüm insanları dalış hocası veya o sektörde bir eleman olarak görmek mümkün. Her neyse...

Teknemiz.
Denizin altı çok güzel. Farklı bir dünya gibi. Her şeyi unutuyor insan ve sadece etrafı seyredip keşfediyor; o kadar. Dalışımın  ilk dakikalarında Bioshock'ın ilk bölümü geldi aklıma. Rapture'a giriş yaptığımız bölümün hemen öncesinde asansör ile Rapture'a indiğimiz ve etrafı seyrettiğimiz anlar. Benziyor yani. Çok güzel.

Devam etmek isterim aslında bu dalış olayına. Çünkü gerçekten çok çok güzel. Eğitimini alıp devam etmek istiyorum gibi. Eğer kışımı Kaş'ta geçirecek olursam başlayabilirim kurslara.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder