22 Mart 2012 Perşembe

Gereksiz Deney: Litre İle Ne Ölçülür?

Evet, blogumda artık enteresan bir şey denemeye başlıyorum. Gereksiz ve abes bir konu üzerine deneyler yapıp sonuçları burada yazacağım. İlk konu olarak gerçekten gereksiz ancak bir o kadar da ibretlik bir konu belirledim.

Koyacak görsel bulamadım.
Dün Teknik Matematik dersinde hocamız "litre ile ne ölçülür" diye sordu. Ben tabii ki hemen atladım ve "hacim" cevabını verdim. Bu sırada bir çok kişiden "sıvı" cevabı geldi. Fakat sıvı cevabı yanlış bir cevap çünkü bildiğiniz veya bilmediğiniz üzere litre ile hacim ölçülür arkadaşlar. Ve sadece sıvıların değil her türlü maddenin hacmini litre ile ölçülendirebiliriz.

Bu konu kafama takıldı. Sınıfta bir çok kişinin sıvı yanılgısına düşmesi üzerine, "acaba herkes mi böyle sanıyor" diye düşünmeye başladım. Akabinde Facebook'ta rastgele 10 kişiye, hocanın bize sorduğu soruyu yönelttim.

Sonuçlar
Sonuçlar gerçekten oldukça kötüydü. Hiç kimseden "hacim" cevabı gelmedi. 7 kişi "sıvı" cevabını verirken, 2 kişi "sıvı hacmi" cevabı ile biraz olsun doğru bir yanıt verdi. Ancak ne yazık ki tam doğru cevabı verebilen çıkmadı. 1 kişi ise çok çok farklı bir cevap ile beni dumura uğrattı resmen; şöyle dedi: "su süt benzin". Evet... =D

Çok basit bir soruyu bile doğru cevaplandıran kimsenin çıkmamış olması gerçekten trajikomik bir durum bence. İbret dolu bir cehalet öyküsü bence bu durum. Neyse artık, sağlık olsun... 10 kişiye litrenin hacim birimi olduğunu öğretmiş olmanın verdiği sevinç ile yazımı burada noktalıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder